Menu

Threaded View

  1. #1
    Avatar Resmi
    Magazin Editor
    Magazin Habercisi
    Mesaj
    7.403
    Konu
    7416
    Üye Avatarı

    Mesaj:7.403

    Konu:7416

    Aldığı Beğeni:0



    Gece yaşamı, ilac kullanımı, gurultu, depresyon, stres, gebelik, hiperaktivite, menopoz ya da 'uykusuzluk hastalığı' gibi nedenlerle surekli olarak haftanın 3 gununun 6 saatten az uyunarak gecirildiği 1 ayın kişide; bilinc bozuklukları, Alzheimer, enfeksiyonel hastalıklar, hipertansiyon, kanser, diyabet ve kalp hastalıklarına yatkınlığı artırdığına dikkat ceken Dr. Sinan Akkurt, uyku bozukluklarının mutlaka tedavi edilmesi gerektiğinin altını cizdi.

    Uykusuzluk tedavi edilmediğinde

    Dr. Sinan Akkurt, duzenli ve kaliteli uykunun insan sağlığı uzerinde beslenme kadar belirleyici bir etken olduğuna dikkat cekti. Strese ve travmaya bağlı olarak gecici uykusuzluklar yaşanabileceğini, ancak bir ay ve daha uzun sureli kronikleşen uyku sorununun bir hastalık olarak tanımlandığını kaydeden Dr. Sinan Akkurt, 'insomnia' adı verilen uykusuzluk hastalığının tedavi edilmemesi durumunda başka pek cok hastalığı tetikleyebileceğine işaret etti. Kronik uykusuzluğun yaygın bir şikayet olmasına karşın coğunlukla ciddiye alınmadığını soyleyen Dr. Sinan Akkurt, bunun ozellikle beyni erken yaşlandıran, Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıklara davetiye cıkaran bir durum olduğunu vurguladı. Dr. Akkurt, "Uykusuzluk hastalığı olan kişi yorgun hissetmesine karşın uykuya dalmada sorun yaşar. Gece uykusu cok defa bolunur ve sabah da erken kalkabilir. Uyandığında da kendini dinlenmiş hissedemez. Gergin bir ruh haline odaklanma ve oğrenme gucluğu eşlik edebilir. Bu sorunu geciştirmek yerine doktora başvurmak gerekir. Cunku kronik uykusuzluk trafikte kaza yapmadan pek cok hastalığa zemin hazırlamaya uzanan kapsamlı bir risk tablosuna sahiptir” dedi.

    Uyku sorunu yaşayan kişilere oneriler

    Yeterli uykunun kişiden kişiye değişmekle birlikte 6 ila 8 saat arasında olmasının normal kabul edildiğini belirten Dr. Sinan Akkurt, uyku sorunu yaşayan kişilere yonelik onerilerini şoyle sıraladı:
    - Televizyon karşısında ya da telefonla oynayarak uyumaya calışmayın
    - Karanlıkta uyuyun
    - Bilincsiz bir şekilde uyku ilacı kullanmaktan kacının
    - Gun icinde şekerleme yapmayın
    - Akşamları 23.00 sularında yatmaya ozen gosterin
    - Her gun aynı saatte uyanın
    - Yatmadan once sıcak duş almak, kitap okumak ya da rahatlatıcı muzik dinlemek iyi gelebilir
    - Gece 12 itibariyle cay, kahve ve alkol tuketimini bırakın
    - Uykudan 3 saat once yemek yemeyi sonlandırın
    - Akşamları cok fazla sıvı tuketmeyin
    - Bir pamuk ya da bez parcasına birkac damla lavanta yağı damlatarak başucunuza koyabilirsiniz
    - Akşamları bir fincan melisa ya da papatya cayı icebilirsiniz
    - Sağlıklı beslenin
    - Duzenli kullandığınız ilacların uyku acısından bir yan etkisi olup olmadığını oğrenin
    - Gun icinde aktif ve hareketli bir yaşam surdurun
    - Yoga, pilates gibi egzersiz programları uygulayabilirsiniz
    - Yatmadan iki uc saat once aşırı hareketlilikten ve egzersizden kacının
    - Uyku bozukluklarının giderilmesinde biorezonans metodundan da destek alınabilir
Konuyu Görüntüleyenler
    There are no members to list at the moment.
Bu web sitesi çerez kullanıyor
Oturum açma bilgilerinizi saklamak, web sitesi tercihlerini kaydetmenize, içerik ve reklamları kişiselleştirmenize, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için oturum bilgilerini saklamak için çerezleri kullanıyoruz.